Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع
Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع

یاد داشت های یک معلم.

 
 یادداشتهای یک معلم

 
 - خدایا چقدرخوب و قشنگه وقتی که یه معلم شاگردایی داره که دوستش دارن!

ولی بعد ازمدتی طوری میشه که اون معلم ، شاگرداشو 

 - بیش از اونی که دوستش دارن - دوست داشته باشه!
 
@ درست مثله خودت که وقتی بنده هات ْدوسِت دارن ، تو اونا رو بیشتر دوست داری!
 
                        ***********************************
- خدایا چقدر قشنگه وقتی معلمی تو ذهنش دانش آموزاش را مرور می کنه وبه یاد میاره!!

حتی پس از مدتها که ممکن است اونارو فراموش کرده باشه!!

بی آن که خود آنها هم بدونند!
 
@ درست مثل تو که بدون اون که بنده هات بدونن  همه ی اونا روتولیست بنده هات مرور 
 
میکنی وهیچ کدوم را از قلم نمیندازی!

با این تفاوت که تو هیچ وقت حتی بدترین بنده هاتو هم فراموش نمی کنی!!
   
                       ***********************************
- وچقدر قشنگه که معلم ، موقع امتحان به فکر همه دانش آموزاش  - چه قوی و چه ضعیف
 
وچه متوسط  - هست !

و چه بسا بیشتر دلش برای شاگردای ضعیف شور بزنه و نگرانشون بشه

ویه جورایی هواشونو بیشتر داشته باشه! 

همیشه منتظر وامیدوارجبران اوناست!
 
@ دقیقا عین تو که هرکسی را متناسب با ظرفیتش امتحان میکنی 

اما همیشه هوای بنده های ضعیفتو داری ،و دلت براشون شور میزنه !

منتظری که به سوی تو برگردند و تو بندگی با نمره خوب قبول بشن!

چرا که اله العاصینی! 
 
                               ********************************
- چه خویه که معلم به همه دانش آموزاش به یک چشم نگاه کنه وبینشون تبعیض نذاره!

اما به تفاوتهاشون توجه کنه!

چرا که ازنظر یک معلم درسته که همه مثله همن

اما دانش آموزمؤدب وبااخلاق ووظیفه شناس بابقیه فرق میکنن !

اونا میشن قشنگترین دانش آموز !
 
و هم بیشتر مورد توجه ومورد توقع قرار می گیرن !
 
@ درست مثل تو ای خدای عادل وحکیم ومهربان که فرمودی: 
 
((ما شما را از یک زن ومرد آفریدیموشمارا قبیله قبیله قرار دادیم تااز یکدیگربازشناخته شوید 
 
ولی بهترین شما باتقواترین شماست ))

واین گونه بهترین هایت یعنی خداترس ترینها که 
 
همان راهنمایان بشریتند در راس قرار گرفتن!

 وبقیه به میزان نزدیکی به آنان مورد توجه توان!!
 
                         ************************************
 
خداجونم شکرت که معلمم کردی تا کمی به عشق تو به بنده هات پی ببرم

هر چی باشه تو اولین معلمی!!!

پاورقی!!!
ارسالی از طرف مهناز جون

چقدر خوبه که یه معلم با وجودی که بین دانش آموزاش هیچ تبعیضی قائل نمیشه

،اما جوری رفتار میکنه که هردانش آموز به تناسب موقعیت خودش معنی اون رفتار

 رو کاملا درک میکنه!

 وفکر میکنه معلمش فقط با اون بوده!
************

چه خوبه که یه معلم انقدر دانش آموزشو میشناسه که فقط با نگاه تو چشمهای

دانش آموزش میفهمه که اون چه حالی داره!
***********

چه خوبه که یه معلم انقدر مهربونه که وقتی دانش آموزش به حدی حالش بده که از دنیا سیر شده، 

فقط با درآغوش گرفتن معلمش آرامش پیدا میکنه!
**********

چه خوبه که یه معلم انقدر رابطه دلش با دل دانش آموزش قویه که حتی اگه اون

 دانش آموز رو نبینه و چیزی ازش نشنوه، میفهمه تو چه اوضاعی قرار داره!

*********

چه خوبه که آدم یه معلم داشته باشه که همه ی زندگیش باشه و از همه چیز و همه کس براش عزیزترباشه!

********
چه خوبه که آدم یه معلم داشته باشه که غیر از وجودش هیچی دیگه ازدنیا نخواد!

********

چه خوبه آدم یه معلم داشته باشه که همه بدی هاش رو ندیده بگیره!

 و حتی وقتی دانش آموزش با همه بدیهایی که کرده،

 میگه کاش یه روز اونی بشم که میخواهید، معلمش در حالی که مثل

 همیشه همه بدیهاش رو ندید گرفته، جواب بده "

 الانم همونی که میخوام هستی " 

**********

آره خیلی خوبه که خدا بهترین هدیه ای که به یه بنده ی تنهاش میده، 

یه معلم خوب و مهربونه که وقتی اون بنده دلش میخواد یه وقتایی خدا

 حضوری و جسمانی و فیزیکی پیشش باشه وبغلش کنه، میره پیش معلمش

 که براش حکم نماینده خدا رو داره و اونو محکم درآغوش میگیره و چنان آروم میشه که

انگار تمام انرژی های منفیش منتقل شده..............

********

آره! خیییییییلللللی خوبه! خیلی!

یه معلم خوب و مهربون و دوست داشتنی ازهمه چی بهترهههههههههههه

نظرات 18 + ارسال نظر
مهناز سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 10:16

منظورم متنمه که زدید تو صفحه تون! این محبت رو گفتم معلمم بیان یاد بگیرن! درضمن شوخی کردم!
چون معلم من منبع محبت و مهربونی هستن
بقیه باید برن از ایشون یاد بگیرن
معلم من اصلا حتی مشابه هم ندارن!!!
تازه این متن هم مال ایشونه دیگه
یه دونه اند فقط مال من

خب! حسودی نداشتیما! تهدید نکنید دوباره!
شما هم فقط مال منید

دوستتوووووووون داااااااااررررررم

من دیگه صحبتی ندارم!!!
ممنونم

مهناز دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 22:44

چی شد؟؟؟!!!
پاورقی؟؟!!

ممنونم بابت محبتتون!
اما واقعا انقدر خوشتون اومد؟! که گذاشتید تو صفحه متن تون؟؟!!
فکرشم نمیکردم انقدر استقبال کنید!!


ممنوووووونم
بگم خانم معلمم بیان یاد بگیرن

آآآآآآآآآآآآآخ!
خب شوخی کردم خانم! چرا میزنید؟؟!! عاقا! لطفا مسئولین رسیدگی کنن!!!

ماه بانو خانم! شما قرار بود هر وقت خانم معلم میان منو قایم کنیدکه!!!!

فدای فرشته های مهربونم بشم الهییییی

بله دیگه!!!
اصل غافلگیریه دیگه!::
منکه قبلا گفتم متنت خیلی قشنگه
خانوم معلم چی باید یادبگیرن آیا؟؟!!
فعلا مسئول اینجا هم بنده ام رسیدگی می کنم:

مهناز پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:13

الان منم تهدید کردید؟؟؟!!

دیگه اوضاع داره مشکوک میشه! باید یه فکری بکنم! من برم پیش معلمم

آخه منو وتهدید؟!
اوضاع اصلا هم مشکوک نیست!
همه چیز آرومه!!!

مهناز پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:05

آخه جوابتونو نفهمیدم!!!!!
متوجه منظورتون از نظر خصوصی و این چیزا و ربطش به تهدید شوخی آمیزتون!! نه ببخشید شوخی تهدید آمیزتون نشدم!!!

الان کلا هنگ کردم

هنگ نکن عزیزم
بعدا متوجه میشی!

مهناز پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:16

؟؟؟؟؟!!!!!

سوال
تعجب
چرا؟!

مهناز چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 22:56

سلام
اوااااا! شوخی بود؟؟!! چه تهدید شوخی آمیزی!! نه ببخشید شوخی تهدید آمیزی!! نمیدونم هرچی!!

مگه من گفتم دارن؟؟!!! درضمن خب حتما هرکسی اسراری داره! چه میدونم!!

من فقط گفتم دوستی و تهدید و ..... اذیت کردن معلم نازنینم اونم درحضور من و ....
داشتیم؟؟!!

خواستم یادآوری کنم به عنوان محافظ و وکیل معلمم همه جا حضور دارم

سلام
تقصیر منه دیگه میخواستم برای خانوم معلم نظر خصوصی بذارم
گفتم بقیه هم درجریان باشن وخانوم گلتون هم مجبور بشن بیشتر به ماسربزنن
تا این جا که به نفع شماست دیگه مهناز خانوم

مهناز چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 21:34

چی شد چی شد؟؟؟؟؟!!!!!
دعوا؟؟!!! آیا؟؟؟!!!
خب تعریف یه معلم از دانش آموزش حسودی داره!!؟؟؟؟!!!!
قربونشون برم

الان شما معلم منو تهدید کردید؟؟؟!!! آیا!!!؟؟؟؟؟
من اینجا چیکارم اونوقت؟؟؟!!!! آیا؟؟؟؟!!!!
چی رو میخواید لو بدید؟؟؟!!! دوست اسرار دوستشو لو میده؟؟؟!!!
نه!!!!!

سلام
چیزی هنوز نشده
یه شوخی با خانوم معلمه باهمکار گلم
نگران نباش !
مگه ایشون چیزی هم دارن که بخواد لو بره؟!!

Kh چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 20:30

سلااااام
ماه بانو عزیز
خیلی زیباست این یادداشت ها
وحس شما زیباتر و
حس مهناز جون زیباتر تر !!!

سلام
ممنونم
اما الان تعریف از کی بود آیا؟!!!!


یعنی من که اصلا نمیگم .......؟؟؟؟!!!

مهناز سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 23:08

سلام
ممنونم نرگس خانم عزیز

اما هیچ کس به دوتا فرشته ی مهربون من نمیرسه
اگه منم بخوام از خوبی های معلمم بگم که رسما ماه بانو خانم عزیز باید اینجا رو دراختیار من قرار بدن

مگه نه ماه بانو خانم؟؟!!

سلام
چی بگم آخه خدارو خوش بیاد؟!!
ممنونم از این همه لطف ومهربونیت عزیزم

شهاب الدین سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 22:48

به نام خدا
سلام
20 تا غلط؟؟؟؟تو دیکته؟؟؟؟
ننویس نرگس جان اینا رو خواهشا!

سلام
البته این صداقت قابل تحسینه
ولی فکر کنم کمی إغراق کردن ایشون حتما شاگرد اول بودن

نرگس سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 20:07


اینا هم واسه مهناز خانم به خاطر این متن قشنگی که نوشتن...
حالا که اینجوره پس بذارید منم یکمی قربان صدقه یکی از بهترین معلمهام برم.
ایشون معلم ادبیات فارسی و همچنین عربی راهنمایی ام بودن.خانم بسیار بسیار مهربون و البته فهمیده.به معنای واقعی فهمیده.مثلا اینکه با وجودی که خودش چادری نبود,اما به نسبت حجابش خوب بود.ولی بر عکس همه معلمهای اون مدرسه که اگه رسما چادری هارو مسخره نمیکردن,تحویلشون هم نمیگرفتن,آبجی فاطمه رو به خاطر چادرش بهش احترام فوق العاده میگذاشت و میگفت با اینکه من معلمم ولی بایستی از ایشون یاد بگیرم.
یا یکبار تو درس ادبیات قسمتی از رمان دلیران قلعه آخولقه آورده شده بود که از قضا من کاملش رو خونده بودم و سر کلاس تعریف کردم.اینقدر متواضعانه گوش کردن و تشکر کردن و به بقیه دانش اموزا هم گفتن بیان از من بپرسن که واقعا شرمنده شدم.
هرچی از خوبیها و مهربونی های ایشون بگم کمه واقعا.
آهان یه دفعه هم امتحان دیکته داشتیم و من غلطهام زیادتر از 20تا بود!!!اما بالای برگه به نام خدا نوشته بودم.بعد ایشون به همه اعلام کردن که چون من به نام خدا نوشتم بالای برگه ,یه فرصت دیگه بهم میدن تا دوباره امتحان بدم.یا یک سال درست موقع اذان ما با ایشون کلاس داشتیم.و ایشون بلا استثنا هر جلسه 5دقیقه برای نماز تعطیل میکردن کلاس رو و خودشون میرفتن برای نماز.
خلاصه که یکی از بهترین معلمهای عمرم بودن ایشون ولی متاسفانه اسمشون خاطرم نیست.
هرجاهستن شاد و خرم باشن.

سلام دوباره
خدارو شکرکه من ومهناز جون سبب خیر شدیم
چه خاطرات زیبایی!!
حیف نیست این خاطرات قشنگ رو بایگانی می کنین؟!!
چنین معلمانی لایق ستایشن
اجرشون باخدا
والبته وجود دانش آموزانی مثل شما هم غنیمته هم لطف خدا

نرگس سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 19:50

سلام ماه بانو جان..چه قدر قشنگند..خوشبحالتون و البته بیشتر خوشبحال شاگرداتون.منم دلم خاس
این گلای زیبا تقدیم به معلم گلی مثل شما

سلام نرگس خانوم عزیز
چه عجب دوباره جمعمون جمع شد؟!!
لطف دارین عزیزم
شرمنده نکنین شما برای من بهترین معلمین
بابت گلهاتون ممنون

شهاب الدین سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 19:41

سلام..چه نگاه جالبی.واقعا همینطور باید باشه و اگه امثال من اینطور نیستیم ایراد از ماست.حقیقتا دلم به حال شاگردام سوخت...کاش یادم بمونه لااقل از این به بعد عمل کنم.التماس دعا

سلام برشما استاد محترم
آنچه من درقالب لفظ گفتم شما حتما عامل به آن هستین
اتفاقا خوشا به سعادت چنین شاگردایی

Behnaz سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 17:52 http://mehrabaniha.blogsky

سلام خیلی زیبا نوشتید،به دل نشست
موفق باشید

سلام
ممنونم از شما ولطف تون:
جهت عرض ادب خدمت می رسم

ثنــــای دوست داشتنی سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 15:44

و کسی می گوید: سر خود بالا کن!
به بلندا بنگر! به بلندای عظیم!
به افق های پر از نور امید
و خودت خواهی یافت خانه ی دوست کجاست...؟
خانه ی دوست در آن عرش خداست
خانه ی دوست در آن قلب پر از نور خداست
و فقط دوست، خداست...

در زمین عشقی نیست که زمینت نزند...آسمان را دریاب...

ســـــــلام عــــزیزم! روز زیباتون به خیـــــر! خوب هستین؟
خاطره قشنگی بود، واقعا که معلمی برازنده تونه
ببخشیدا یه لحظه حس حسادتم گل کرد
خوش به حال شاگرداتون که همچین معلم مهربون و دلسوزی دارند
ان شاءالله همیشه پرانرژی و سلامت باشید

سلام عزیزم
به کلبه ی خودتون خوش اومدین اونم با این شعرای قشنگ!!
ممنونم از لطفتون
اختیار دارین
من کوچیک وارادتمند دوستان خوبی مثل شما هستم

مهناز سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 08:37

سلاااام
مرسیییییییییی عزیییییزم
ان شاالله

سلاااام
وقتت به خیر گلم



قابلی نداشت

مهناز دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 22:59

ممنون از لطف و مهربونیتون
همش حرف دل بود! خوشحالم که دوست داشتید قابل نداره

بله دیدم! چطور؟! چه اطلاعات دقیقی!!؟

خواهش می کنم عزیزم
خیلی هم قیمتی وارزش مند بود
خوب دیگه حس معلمیه دیگه!!
معلم که شدی خودت تجربه می کنی

مهناز دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 22:33

چقدر خوبه که یه معلم با وجودی که بین دانش آموزاش هیچ تبعیضی قائل نمیشه، اما جوری رفتار میکنه که هردانش آموز به تناسب موقعیت خودش معنی اون رفتار رو کاملا درک میکنه! وفکر میکنه معلمش فقط با اون بوده!
************

چه خوبه که یه معلم انقدر دانش آموزشو میشناسه که فقط با نگاه تو چشمهای دانش آموزش میفهمه که اون چه حالی داره!
***********

چه خوبه که یه معلم انقدر مهربونه که وقتی دانش آموزش به حدی حالش بده که از دنیا سیر شده، فقط با درآغوش گرفتن معلمش آرامش پیدا میکنه!
**********

چه خوبه که یه معلم انقدر رابطه دلش با دل دانش آموزش قویه که حتی اگه اون دانش آموز رو نبینه و چیزی ازش نشنوه، میفهمه تو چه اوضاعی قرار داره!
*********

چه خوبه که آدم یه معلم داشته باشه که همه ی زندگیش باشه و از همه چیز و همه کس براش عزیزترباشه!
********
چه خوبه که آدم یه معلم داشته باشه که غیر از وجودش هیچی دیگه ازدنیا نخواد!
********

چه خوبه آدم یه معلم داشته باشه که همه بدی هاش رو ندیده بگیره! و حتی وقتی دانش آموزش با همه بدیهایی که کرده، میگه کاش یه روز اونی بشم که میخواهید، معلمش در حالی که مثل همیشه همه بدیهاش رو ندید گرفته، جواب بده " الانم همونی که میخوام هستی "
**********

آره خیلی خوبه که خدا بهترین هدیه ای که به یه بنده ی تنهاش میده، یه معلم خوب و مهربونه که وقتی اون بنده دلش میخواد یه وقتایی خدا حضوری و جسمانی و فیزیکی پیشش باشه وبغلش کنه، میره پیش معلمش که براش حکم نماینده خدا رو داره و اونو محکم درآغوش میگیره و چنان آروم میشه که انگار تمام انرژی های منفیش منتقل شده..............
********

آره! خیییییییلللللی خوبه! خیلی!
یه معلم خوب و مهربون و دوست داشتنی ازهمه چی بهترهههههههههههه
*********

خدایا! شـــــــــــــــکـــــــــــــــــــــرت! بابت این هدیه ات


***********
سلام
خوشحالم که بازم نوشتید
متن زیبایی بود
خیلی حالم خوب شد
خیییییییییییلللللللللللی دوستتون دااااااااااررررررررم

سلام دوست خوب و با احساس من
خیلی متنت قشنگ بود!!
لذت بردم
چه خوبه که آدم چنین دانش آموز مهربون وقدر شناسی داشته باشه!
خوشحالم که حالت با خوندن این دلنوشته ی خیلی ساده ومبتدی خوب شد
تقدیم به وجود مهربونت
فکر کنم امروز خانوم معلمت رو دیدی ! درسته؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد