Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع
Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع

اربعین

شب حزن انگیز اربعین بود!
بایکی از شاگردای خوبم به هم پیامک می دادیم وبه اصطلاح ایشون
پیامک بازی می کردیم
بی مناسبت ندیدم که به خاطر رحلت بانوی صبور کربلا حضرت زینب
این پیام هارو به عنوان یک خاطره بنویسم!
شاگردم همیشه به من لطف دارن
بهم میگن شما معلما علم غیب دارین!
حس شیشم دارین!
هروقت دلش می گیره وپیامی بهم میده خیلی زوداز دستخط شون!!!
متوجه میشم که یه مشکلی براش پیش اومده!
اون شب هم یه پیام مشکوک برام فرستادن 
منم بلافاصله جواب دادم: 
 
** اگر خسته جانی بگویا حسین.    اگرناتوانی بگویاحسین!**
 
گفت:
 
**یاحسین!!**
سپس ادامه داد:
 
** دلم باز امشب گرفته خدایا !!
بیا تاکمی باتوصحبت کنم !
بیا تادل کوچکم راخدایا
کمی باتو قسمت کنم! **
 
فهمیدم باز دلش طوفانیه !!
 گفتم:
 
  ** دل تنگیت راقدربدان ! که دل امام زمان هم این شبها تنگه حسینه ! **
 
گفت:
 
** دل زینب چی؟؟؟؟!!!!**
 
گفتم :
 
** دلی هم مگه براشون مونده؟؟!! **
 
گفت:
 
**پس چرا میگن جز زیبایی ندیدم؟؟؟؟!!!!**
 
گفتم:
 
** تمام عشق پروانه سوختن وخاکسترشدن برای شمعه!!
 این سوختن برای پروانه قشنگه!!
باید پروانه شد تافهمید!
من کجا وفهم این زیبایی کجا؟!
خدا خودش درک زیبایی واقعی رو به ما عنایت کنه!!**
 
ودیگر هیچ نگفت !!!!!!
 
واین شد نغمه دلِ ..........که:
 
** خداخسته جانم خدای حسین             خدا ناتوانم خدای حسین!!!**
یاحسین ادرکنی

نظرات 7 + ارسال نظر
مامی آتریسا جون دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 17:33 http://atrisa.rozblog.com

ممنونم عزیزم
چشم حتما می بوسم، لطف دارید
نمی دونم چرا

مهربانی ها چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 13:43

یا رَبِ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِه ظُهُورِ الحُجَه

اربعین یعنی یگانه‌ شدن با کربلا
و بیگانه‌شدن از هر آنچه کربلا ستیز و کربلا گریز است

اسلام را عاشورا زنده نگه داشت وعاشورا را اربعین

مهناز شنبه 22 آذر 1393 ساعت 11:00

خواستم این اربعین را کربلا باشم، نشد

از نجف، پای پیاده... کربلا باشم، نشد

آرزویی در دلم ماند و ... همین ... بغضم گرفت

خواستم با مادرم در کربلا باشم، نشد

رأس ساعت، پخش زنده، ارتباط مستقیم

خواستم همراهتان تا کربلا باشم، نشد...

زائران بین نمازی در حرم یادم کنید

هر نمازی خواستم در کربلا باشم، نشد

میروم مشهد و با آقام درد و دل کنم

خواستم این اربعین را کربلا باشم، نشد...



التماس دعا

خواستم این اربعین را کربلا باشم، نشد...

سلام مهناز جون
ان شالله قسمتت بشه عزیزم

مامی آتریسا جون شنبه 22 آذر 1393 ساعت 01:24 http://atrisa.rozblog.com

امشب شب اربعین مصباح هداست/ دل یاد حسین بن علی شیر خداست

پروانه به گرد شمع حق پر زد و سوخت/ امشب شب یاد عشقیاء و شهداست
التماس دعا دارم ماه بانوی عزیز
امشب خیلی دلم گرفته

سلام عزیزم
وقت شما به خیر
ایام برشما هم تسلیت
حق با شماست ایام سنگینیه و دلها همه گرفته


راستی هرچی براتون پیام میذارم ارسال نمیشه
روی ماه آتریسا جون رو می بوسم

مهربانی ها پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 19:34

سلام ماه بانوی عزیز
شب بخیر انشاء الله که حالتون خوبه!
دلتون آکنده با عشق و امید...

سلام دوست عزیزم
ممنونم.خدا رو شکر وبا وجود دوستان با وفایی مثل شما خوبم
مهربونی تون پاینده

مهربانی ها جمعه 14 آذر 1393 ساعت 23:03

پروردگارا ،


آرامش را همچون

دانه های برف ،

آرام و بیصدا

به سرزمین قلب

دوستان عزیزم،

بباران....

آمین یارب العالمین
ممنونم از دعای زیباتون همکار خوبم

مهناز یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 22:03

امان از دل زینب(س)

باز شور تو در سرم افتاد             

اشک از چشم مضطرم افتاد

خود به خود تشنه می شوم زیرا      

تشنه بر خاک دلبرم افتاد

***

دل من بی هوا هوایی شد              

با نگاه شماخدایی شد

این دل بی قرار آلوده                   

ناله ای کرد و کربلایی شد

***

گوش من پر شد از صدای کسی        

در نمی آید از کسی نفسی

قافله آمده مهیا شو                       

همتی کن به کاروان برسی

***

خواهری خسته دل غمین آمد           

صاحب نطق آتشین آمد

کاروان آمد و قیامت شد                

محشر عالم اربعین آمد

***

از شترها تمام افتادند                

مثل صیدی به دام افتادند

بین گرما و خاک تفدیده             

روی قبر امام افتادند

***

هر کسی روی قبر دلبر خود            

برسر خاک می نهد سر خود

آه از آن لحظه ای که خواهرها           

یاد کردند از برادر خود

***

شور محشر دوباره بر پا شد              

لب زینب به روضه ها وا شد

ای برادر بلند شو از جا                   

تا بگویم به تو چه با ما شد

***

من کی ام زینب ستم سوزم              

کشته داغهای آن روزم

گرچه قلبم شکسته شد اما                 

زینبم سربلند و پیروزم

***

کوفه رفتم ولی علی بودم             

غرق ذکر سینجلی بودم

بین نامحرمان که جایم نیست            

بین نامحرمان ولی بودم

***

ابرخونبار کاروان بودم                 

من علمدار کاروان بودم

زینب و چند کودک زخمی               

من پرستار کاروان بودم

***

گریه کردم تمام خندیدند                

پای رأس امام خندیدند

گفتم این سر سر حسین من است          

بی حیاها مدام خندیدند

***

خواهرت را به شام می بردند           

بین آن ازدحام می بردند

پسرت را به تازیانه شان             

با غضب چون غلام می بردند

***

کس نکرده به ما وفا هرگز           

بین شان صحبت از خدا هرگز

همه را می برم ز  یاد اما             

ستم نیزه دار را هرگز

***

بی وضو دست بر سرت می زد          

پنجه بر موی اطهرت می زد

تیشه می زد به ریشه قلبم                  

دخترت را برابرت می زد

***

همه را با تو رو به رو می کرد           

نیزه را در گلو فرو می کرد

سر عباس را زمین می زد                

دختر تو عمو عمو می کرد

***

کشته دور از وطن برخیز                 

عشق من پاره پیرهن برخیز

پیکر بین بوریا مانده                      

بهرت آورده ام کفن برخیز

***

ابر غم روی ماه می افتاد                   

دخترت بین راه می افتاد

جسم تو در خیال من دائم               

 بین آن قتلگاه می افتاد

***

کربلا کربلا چه حالی بود               

 عطر زهرا در آن حوالی بود

همه بودند دور قبر حسین                

حیف جای رقیه خالی بود

***

روی خود را به لطمه آزردند           

بر سر هر مزار پژمردند

بعد از آن بانوان اهل حرم              

عمه را سوی علقمه بردند

***

نفس پاک و پر اثر زینب                

 نافله خوان هر سحر زینب

قد خود نه، که قد دشمن را               

خم نموده است تا کمر زینب

 

(مجتبی شکریان همدانی)

امان از دل زینب. الی یوم القیامة

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد