Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع
Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع

قوقولی قوقو ...... قوقولی قوقو ..... حسنک کجایی؟!

قوقولی قوقو ....قوقولی  قوقو حسنک کجایی؟!

این عبارت شمارو یاد چی میندازه؟؟!!
خاطره ی شیرین دوره ی ابتدایی؟!
نمی دونم اما من خاطره خوبی ندارم !
البته این بار خاطره من تلخ نیست ولی شیرین هم نیست!!
آخه معلم ما مرد بود ، 
اون موقع ما تو أهواز تو دوره ی ستمشاهی زندگی می کردیم!
فوق العاده سخت گیر وبد اخلاق!
یه روز اومدن سرکلاس ، دیکته گفتن ، نمره ها خیلی خوب نبود !
من نمره خوبی گرفتم . چون درکل درسم خوب بود . 
اما آقا معلم کلی به همه بدوبیراه گفتن ودعوامون کردن و آخرش گفتن:
امروز از روی درس ٢٠ بار کامل می نویسید و فردا میارین!!
تمام فکرم شده بود مشق شب !
وجودمو اضطراب فرا گرفته بود !
کارم شده بود نوشتن ونوشتن !!
ولی مگه تموم میشد !
دستان کوچولو وضعیفم خیلی خسته شده بود !
دیگه به گریه افتادم !
هرچی پدرومادر وبرادرانم می گفتن :
بی خیال ! باور کن هیچ کس این مشقارو نمی تونه بنویسه ... گوشم بدهکارنبود!
پدرم بنده خدا اومدن به کمک !!
چند تارو سعی کردن با دست خط ساده تر بنویسن !!
منم ٥-٦ تارو کامل نوشتم و٣-٤ تا رو نصفه!!
بانگرانی و ناراحتی خوابم برد!
صبح با نگرانی وترس از توبیخ آقا معلم سر کلاس حاضرشدم!!
جالب این که قبلش پدرم اومده بودن مدرسه وبا آقا معلم صحبت کردن!!
وقتی آقا معلم اومدن سر کلاس ، متوجه شدن که کسی به جز من این همه مشق ننوشته!
اومدن پیش من وگفتن :
آخه من که نگفتم تو جریمه بنویس!
نگاه کنین! اونایی که باید جریمه بنویسن اصلا به روی مبارکشون هم نمیارن اما این دختر
که درسش هم خوبه اینقدر مشق نوشته!
 تودلم گفتم:
آقا معلم به خدا شما همه رو جمع بستین!
کاش همون دیروز که عصبانی بودین وخون جلو چشاتون رو گرفته بود بهم می گفتین!!
نمیدونستم باید بخندم یا گریه کنم !
یه نگاه پُر معنا به آقا معلم انداختم و 
یه نگاه به انگشت وسطی که ورقلمبیده بود وشدیدا درد می کرد!!
هنوز این یادگاری روی انگشتم هست و هروقت نوشتنام زیاد میشه دوباره متورم 
ودرد ناک میشه!
ومنو به یاد آقا معلم میندازه 
ولبم رو به ذکر فاتحه ای برای ایشون مترنم!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
مهناز پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 19:32

الهی من فداتون بشم...

نمیدونم چرا اما الان برای معلمتون فاتحه خوندم!!!

هرچی باشه معلمن و برگردن ماحق دارن
روح همشون شاد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد